Słodkie i efektowne

Produkty używane do reklamy powinny być nie tylko efektowne, ale również przydatne – nikt nie będzie zbytnio zainteresowany czymś, co służy tylko jako zapychacz miejsca, dlatego też nadaje się funkcjonalność nawet takim rzeczom, jak szklane kulki czy papierowe stojaki, o ile tylko zawierają one nadruk reklamowy. O wiele jednak lepiej jest nie kombinować na siłę, ale zwyczajnie wykorzystać właściwości danego rozwiązania. Ciekawym pomysłem jest użycie także tego, co można zjeść – słodycze reklamowe działają podobnie jak cukierki w formie dekoracji choinkowych. Wiszą przez cały sezon, a potem traktuje się je jako normalne słodycze, czyli zjada. Oczywiście bardzo rzadko tego rodzaju produkty „dożywają” aż do końca sezonu. W przypadku reklamy dzięki słodyczom można się liczyć z tym, że przyciągnie ona nie tylko zainteresowanie łasuchów. Produkty żywnościowe, zwłaszcza te ładnie podane, stanowią znakomity wabik, dzięki któremu można przemycić pewne istotne treści. Cukierki reklamowe są efektowne nawet, gdy będą tylko jednego rodzaju, podane bez szeleszczących opakowań, pozbawione jakichś specyficznych dekoracji. Mogą być nieduże, z nadzieniem lub bez, choć najczęściej wykorzystuje się takie, które można bez problemu przesypywać, przechowywać, przenosić itd. Słodycze reklamowe bywają też dostępne w opakowaniach, ale wtedy dochodzą dodatkowe koszty, stąd praktykuje się to rzadko. Najlepszym rozwiązaniem jest wybór takich cukierków, które nie mażą się czy nie lepią. Chodzi jednak też o odpowiednią prezencję, ale wystarczy kompromis, by pogodzić wszystkie stawiane im wymagania. Prezentowanie słodyczy zachodzi często podczas jakichś spotkań biznesowych czy też kampanii. Efektownie podane cukierki mogą być miłą przekąską i zagwarantować skupienie się na pożądanej kwestii. Mogą też zachęcić więcej osób do zainteresowania się reklamowanym produktem. Użycie słodyczy do reklamy nie oznacza bowiem, że sam produkt lub usługa wiążą się jakkolwiek z gastronomią i pokrewnymi, istnieje akurat dość duża dowolność. W większości przypadków jednak słodycze reklamowe towarzyszą miłym spotkaniom i dodatkowo podkreślają zasadność ich wykorzystania, bo uczestnicy takiej „okazji” mogą mieć chęć coś przekąsić czy mieć do czego wypić kawę. Wybór cukierków reklamowych stanowi być może kwestię związaną z wiekiem potencjalnych odbiorców promocji, jednak nie jest to jakaś istotna sprawa – większość osób lubi cukierki jako takie niezależnie od wieku i preferencji żywieniowych, stąd ich użycie okazuje się przeważnie strzałem w dziesiątkę.