Reklama podstawowa a reklama uzupełniająca
Reklama podstawowa to wszelkiego rodzaju próby dotarcia do ogólnego grona odbiorców. Mam tutaj na myśli przede wszystkim reklamę w internecie za pomocą banerów na stronach www, reklamę za pomocą banerów, które są przewieszane do różnego rodzaju obiektów oraz reklamę za pomocą ulotek, banerów etc.
Co więcej trzeba też podkreślić, iż tego typu reklamy są najczęściej skierowane do szerokiego grona odbiorców. Tym samym, gdy idzie o prezentacje wszystkich z tym związanych kwestii to koszt takiej reklamy może sięgać od 100 do około 1000 zł miesięcznie. Wszystko w tym wypadku zależy od lokalizacji miejsca, w którym chcemy prowadzić reklamę. Jeśli będzie to odpowiednie miejsce, to z całą pewnością będziemy mogli wyważyć ilość osób, która będzie oglądać reklamę do ceny jaką za nią zapłacimy. Odpowiednie poszukiwanie miejsca pomoże nam w prezentacji wszystkich z tym związanych kwestii oraz zagadnień. Trzeba też podkreślić, iż wiele problemów może rodzić także stosowanie innych metod np.: krówki reklamowe. Jest to tylko i wyłącznie uzupełniająca metoda względem pierwszej, która powinna być na pierwszym miejscu. Moim zdaniem, rozdawanie słodyczy powinno być sprecyzowane na wybrane osoby oraz tylko i wyłącznie im wręczane. Tym samym, przy próbie prezentacji wszystkich z tym związanych zagadnień to krówki reklamowe są najczęściej stosowanymi słodyczami. Ich smak odpowiada większości osób, które je próbują.
Cena także nie jest zabójcza, gdyż 70 gr. za sztukę nie powala, a większość osób raczej nie chce się częstować. Na pewno zwrócenie uwagi na logo firmy może w tym wypadku wiele pomóc, chociaż problemem może być przekształcenie tego w konkretne zamówienie. Z tego też powodu, wiele osób rezygnuje z tej uzupełniającej formy prowadzenia reklamy i skupia się tylko i wyłącznie na podstawowych metodach, które opisałem wyżej. Na najważniejszych targach/spotkaniach wciąż warto skupiać się na metodach uzupełniających.