Redukcja kosztów
Duża firma, duży wydatek
Duże firmy wbrew pozorom są duże. One nie istniałyby bez reklamy. Czy znacie może taką firmę, która jest znana sama z siebie? Pewnie nie. Firmy, które kojarzycie sobie w głowie są reklamowane dosłownie wszędzie. Począwszy od telewizji a na billboardach kończąc. Niestety, ale duże firmy są „duże” tylko dlatego, że zarabiają dużo pieniędzy. Bez pieniędzy nie byłoby inwestycji na reklamę a co za tym idzie – firma straciłaby swój prestiż i przestała by być rozpoznawalna.
Duża firma ma bardzo poważne zobowiązania jeśli chodzi o reklamę. Ona nie może wydawać zaledwie tysiąca złotych miesięcznie na promocję, bo prawdopodobnie taka promocja nie miałaby żadnego sensu. Duża firma musi wydawać wielomilionowe sumy na promocję, bo tylko ta promocja utrzymuje ich przy życiu. W tym artykule postaramy się przybliżyć Wam istotę reklamy. Zagłębimy się nieco w ten temat i zrozumiecie na czym polega dobra reklama. Oczywiście będziemy się starać zrobić wszystko, byście też zrozumieli, że dobra reklama wcale nie musi być droga.
Dlaczego duże firmy dużo płacą?
Duże firmy muszą płacić duże pieniądze za reklamę poniekąd dlatego, że są do tego zobligowane. One muszą korzystać z innowacyjnych form reklam, ponieważ są do tego zobligowane. Spore firmy zatrudniają specjalistów od marketingu, których zadaniem jest szukanie alternatywnych, choć niekoniecznie tanich form reklam. Wiadomo nie od dziś, że większe korporacje reklamują się głównie w telewizji, gdzie minuta emisji reklam może wygenerować nawet 200 000 złotych kosztów. To bardzo duże pieniądze, ale jednak znajdujemy firmy płacące tak duże sumy, bo dzięki temu się utrzymują. Istnieje szereg sposobów na zniwelowanie sum wydawanych na reklamy. Jednym z najlepszych sposobów są balony reklamowe. Balony z nadrukiem charakteryzują się głównie tym, że są bardzo widoczne i mogą zostać zauważone przez potencjalnych klientów. Balon powinien być dobrze wypełniony powietrzem i najlepiej z domieszką helu. Jeden mały balonik z nadrukiem może kosztować do 1 zł. Oczywiście duże firmy na pewno nie będą się bawić w kampanie małych balonów. Po co im małe balony? Po co im 1000 sztuk takiego gadżetu skoro to tylko lokalna reklama? Dużo lepszym rozwiązaniem wydają się wielkie balony z helem. Takie duże balony posiadają do dwóch metrów kwadratowych powierzchni reklamowej. Duży balon napełniony helem będzie mógł się wznosić do kilku godzin nad miastem i większość przechodniów będzie się mu przyglądać. Koszt wynajęcia balona reklamowego jest bardzo niski, a zasięg reklamy porównywalny do spotu telewizyjnego.
Dlaczego więc duże firmy nie decydują się na balony z helem? Ponieważ oni wolą wydać setki tysięcy złotych na coś sprawdzonego. To oznacza, że tani balon może być doskonałą alternatywą dla małych firm! Przestrzeń powietrzna w naszym kraju nie jest w 100% wykorzystywana, a jak wspomnieliśmy – zasięg reklamy balona z nadrukiem jest naprawdę duży. Jeśli mieszkamy w mieście z milionem mieszkańców, to czy balon nie będzie najlepszą formą reklamy? Oczywiście, że będzie najlepszą formą reklamy, po może zagwarantować do 100 000 „odsłon” balona. 100 000 odwiedzin strony Internetowej może kosztować 1000 złotych. Wynajęcie balona kosztuje podobnie. Wyświetlenie reklamy telewizyjnej do 100 000 odbiorców kosztuje 50 000 złotych. Po co reklamować się w telewizji i płacić 50 razy więcej, skoro można te pieniądze zaoszczędzić? Duże firmy tak mają – wolą wydawać spore pieniądze bo to też forma pokazania swojego prestiżu. Nic tutaj nie zmienimy.
Redukcja kosztów
Nie ma nic lepszego jak nagła redukcja kosztów. W przypadku dużych firm będzie to widoczne pierwszego dnia. Jeśli dzisiaj firma X wydaje 50 000 złotych tygodniowo na reklamę w telewizji i nagle przez miesiąc zaprzestanie tej formy marketingu to może zaoszczędzić 200 000 złotych. Z tych 200 000 złotych może wydać 4000 złotych na wynajęcie balonu reklamowego. Reklama i tak zostanie zauważona przez prawie pół miliona ludzi w miesiąc. Oszczędność 296 000 złotych na pewno nie zostanie niezauważona.
Redukcja kosztów w przypadku firmy X o 296 000 złotych może zostać przeznaczona do rozwinięcia innej gałęzi reklamy – Internetu. Mając aż 200 000 złotych funduszy na reklamę można sobie zapewnić coś globalnego. Możliwe, że tego Państwo nie wiecie, ale wiele dużych banków już dawno zrezygnowało z reklam w telewizji na korzyść Internetu. MBank wydaje wiele milionów złotych miesięcznie na reklamę w sieci i w roku 2014 rozwinął się zdecydowanie najbardziej. Konkurencja firmy MBank nadal pompuje pieniądze w telewizję, ale efektów tych działań niestety nie widać. Na reklamie można zaoszczędzić wiele setek tysięcy złotych miesięcznie pod warunkiem, że firmy zainteresują się alternatywną formą reklam. Balony z nadrukiem to tylko jedna z wielu propozycji. Jesteśmy absolutnie przekonani, że jeśli rynek marketingowy w Polsce nadal będzie się rozwijał, to być może za kilka lat reklama w naszym kraju będzie tania i wiele setek firm zacznie zarabiać uczciwe pieniądze. Zachęcamy do zapoznania się z innymi naszymi artykułami.