Nie tylko logo na balony z nadrukiem
Trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że nie tylko logotyp może być umieszczony na powierzchni balonów. Coraz większa liczba klientów decyduje się na umieszczenie alternatywnych znakowań, takich jak adres strony www czy numer telefonu infolinii. To, co będzie przedstawiać nadruk nie ma wpływ na koszt jego wykonania. Ma natomiast na to wpływ liczba kolorów, które zostały użyte do jego wykonania. Zasada jest prosta. Im więcej kolorów w projekcie na nadruk na balonach, tym koszt jego wykonania będzie wyższy. Wynika on z potrzeby przygotowania większej liczby sit, farb, a także większą ilością pracy, która czeka operatora. W ilu kolorach najczęściej zamawiane są balony z nadrukiem? Zwykle w jednym, dwóch lub trzech. Zastosowanie większej liczby kolorów może być nieuzasadnione ekonomicznie, a same kolory przy założeniu że nadruk nie jest duży, również mogą być słabo czytelne. By tego uniknąć, zaleca się przed każdą realizacją przygotowanie właściwie wymiarowanego projektu. Można również pokusić się o wydruk projektu na kartce papieru lub folii, wycięcie użytku i przyłożenie go do nadmuchanych balonów. Jest to bardzo prosta i łatwa do wykonania metoda oceny czytelności balonu z logo, dzięki której można wprowadzić niezbędne poprawki przed rozpoczęciem produkcji.