Balonowe możliwości

Różnokolorowe balony – tradycyjne, takie jakie możemy kupić w większości sklepów – nadają się znakomicie do reklamowania produktów bądź usług. Mogą występować w różnych rozmiarach, często też ich rozmiar zależy od stopnia nadmuchania. Wygląd balonów również może być wyjątkowo zróżnicowany, są owalne i okrągłe, przypominające owoce lub inne kształty, dłuższe lub krótsze, więc z ich pomocą ma się możliwość stworzenia przeróżnych dekoracji charakteryzujących się fantazją i urodą. Duża różnorodność jest zaletą w reklamie, ponieważ klienci szybko nudzą się wielokrotnie powtarzanymi rozwiązaniami, przestają skupiać na nich uwagę, trzeba więc wymyślić coś innego. Nowoczesna reklama, jak zresztą łatwo zauważyć, wykorzystuje przeróżne rozwiązania i niejednokrotnie łączy oddziaływanie na różne zmysły. Łatwo wyobrazić sobie efekt stworzenia reklamy mobilnej z balonami w roli głównej, jeśli dodatkowo będą to balony z nadrukiem – na pewno nikt nie przejdzie obok niej obojętnie.
Balony z nadrukiem wykonuje się bardzo prosto i co najważniejsze, łatwo zrobić to w sposób hurtowy, sporo oszczędzając. Nadruk bywa przygotowywany z dużą pieczołowitością, w dodatku często czuwają nad tym procesem specjaliści od marketingu. Tworzenie logo i jakiegoś napisu bądź też elementów graficznych nie może być przypadkowe, gdyż zazwyczaj taki nadruk ma powstać na wielu różnych produktach (w tym przypadku na balonach). Bywa, że do kampanii angażuje się dobrych rysowników czy też copywriterów do znalezienia najciekawszego hasła reklamowego. Gotowe składowe przekazywane są do drukarni i proces jest finalizowany. Balony reklamowe mogą więc być produkowane w ten sposób w naprawdę dużych ilościach. Czasami zachodzi potrzeba stworzenia większego „nośnika” – wtedy liczy się to, czy grafika do nadruku została przygotowana w odpowiednio dużej rozdzielczości, żeby można było ją dowolnie skalować. Najlepiej do tego nadają się grafiki wektorowe. W większości przypadków balony reklamowe lepiej prezentują się po w miarę mocnym nadmuchaniu, gdyż ich powierzchnia staje się wtedy dobrze naciągnięta i lekko opalizująca, przez co widać dokładnie grafikę, napisy, logo czy cokolwiek innego znajdującego się na balonie. Jeśli wprowadzany jest kolor, zazwyczaj ważna jest jeszcze kwestia doboru barwy elementów graficznych do „tła” czyli powierzchni balonu. W produkcji seryjnej ciężko o to zadbać, najczęściej jednak wybiera się całe serie w jednym kolorze, co pozwala wyeliminować najbardziej wyraźne błędy w połączeniach barw.